Suorakorvauksen aukioloaikojen ulkopuolella lähetettyjä suorakorvauspyyntöjä ei voida käsitellä suorakorvauksena, ellei klinikka tätä selkeästi pyydä vahinkoilmoituksen lähetyksen yhteydessä lisätietokentässä. Muutoin käsittely käännetään asiakkaalle.
Suorakorvauksen aukioloaikojen ulkopuolella klinikan tulee käyttää ”Lähetä paperit Agriaan” -painiketta lähettääkseen vahinkoilmoituksen asiakkaan puolesta korvauskäsittelyjonoon, mikäli kyseinen toimita on järjestelmässä mahdollinen.
Muutokset suorakorvauspäätökseen
Jo annettuun suorakorvauspäätökseen on mahdollista tehdä muutoksia vain saman työpäivän aikana. Tämän jälkeen päätös siirtyy järjestelmässämme eteenpäin, eivätkä muutokset ole enää mahdollisia.
Suorakorvauksen peruuttaminen
Mikäli jo lähetetty tai käsitelty suorakorvauskäsittely halutaan perua, tulee klinikan olla viipymättä yhteydessä Agriaan sähköpostitse vahinkoilmoitus@agria.fi tai soittamalla suorakorvauksen tukinumeroon. Yhteydenotosta tulee käydä ilmi poistetaanko vahingonkäsittely kokonaan, jolloin asiakkaan tulee itse tehdä uusi vahinkoilmoitus, vai halutaanko jo käsitelty korvaus kääntää maksettavaksi suoraan asiakkaalle klinikan sijaan.
Mikäli peruutusilmoitusta ei saada ajoissa ja korvaus on ehtinyt lähteä järjestelmästä maksuun, tulee klinikan hoitaa mahdollinen liikasuorituksen palautus suoraan asiakkaalle.
Muutokset laskuun
Mikäli suorakorvaukseen lähetetyssä eläinlääkärilaskussa on virheitä (esim. liikaveloitus), tulee tästä olla viipymättä yhteyessä Agriaan sähköpostitse vahinkoilmoitus@agria.fi tai soittamalla suorakorvauksen tukinumeroon.
Alkuperäinen käsittely on mahdollista poistaa järjestelmästä saman työpäivän aikana, jonka jälkeen klinikka voi lähettää korvaavan laskun suorakorvauskäsittelyyn. Tämä on mahdollista vain, jos asiakas ei ole vielä maksanut omavastuuosuuttaan klinikalla.
Muutoksia laskuun ei ole mahdollista tehdä lähettämällä korjattu lasku lisätietovastauksena käsittelyyn, josta on jo annettu suorakorvausvastaus aiemmin.
Mikäli laskutusvirhe tulee ilmi myöhemmin, jolloin muutokset alkuperäiseen käsittelyyn eivät ole enää mahdollisia, tulee klinikan ilmoittaa laskutusvirheestä Agrialle kirjallisesti sähköpostiin vahinkoilmoitus@agria.fi. Viestistä tulee käydä ilmi:
- Asiakkaan ja lemmikin nimi
- Lemmikin vakuutusnumero
- Käyntipäivämäärä, johon laskutusvirhe kohdistuu
- Selvitys siitä, mitä alkuperäisellä laskulla on laskutettu vääriin ja mikä on laskun todellinen sisältö ja loppusumma.
Tämän jälkeen Agria toimittaa klinikalle tiedot palautettavista summista ja takaisinmaksuohjeet.