Vakuutusten hallinta
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme tarjota, laatia ja hallinnoida vakuutussopimuksia, käsitellä tekemiäsi korvaushakemuksia ja maksaa sinulle korvauksia, jos lemmikkisi loukkaantuu tai sairastuu. Lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä saat klikkaamalla alla olevia käsittelytarkoituksia.
Lemmikkivakuutusten hallinta
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme laskea vakuutusmaksuja, arvioida riskejä, laatia tarjouksia ja allekirjoittaa sopimuksia sekä hallinnoida eläinvakuutuksiasi.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Ennen kuin valitset vakuutuksen, saatamme tarjota sinulle vakuutusneuvoja.
Kun pyydät tarjousta tai allekirjoitat sopimuksen kanssamme, rekisteröimme sinut vakuutusjärjestelmäämme tietääksemme, kuka olet, ja voidaksemme ottaa sinuun yhteyttä sopimussuhteemme puitteissa ja antaaksemme sinulle yksilöllisen asiakasnumeron. Rekisteröimme henkilötunnuksesi, nimesi, virallisen osoitteesi ja muut yhteystietosi, kuten puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
Kun pyydät tarjousta tai haluat ottaa vakuutuksen, käsittelemme tiedot, jotka koskevat vakuutettavia asioita sekä hakemuksen jättäjää, eläinten terveysselvitystä ja muita hakemuksen yhteydessä toimitettuja asiakirjoja. Tietoja tarvitaan riskien arviointiin, oikean vakuutusmaksun määrittämiseen ja sen määrittämiseen, tarvitaanko vakuutuksessa erityisehtoja esimerkiksi silloin, kun sairaus tai vamma on jo olemassa.
Jos haluat vakuuttaa eläimen tai eläimiä, käsittelemme eläimistä sellaisia tietoja kuin syntymäaika, nimi, rotu, sukupuoli, eläinlaji, rekisterinumero, tunnistenumero, polveutumistodistus ja eläimen käyttöalue (jalostus, seura tai kilpailu). Jos ilmoitat, että eläintäsi tai eläimiäsi on aiemmin hoidettu vamman tai sairauden vuoksi, voimme pyytää tietoja, kuten sairauskertomuksia, tapausta hoitaneilta klinikoilta ja eläinlääkäreiltä.
Joissakin tapauksissa eläinlääkärin tai tarkastajan on tarkastettava eläimesi, jotta voimme saada lisätietoja ja antaa sinulle tarjouksen.
Vertaamme tietojasi vahingon todennäköisyyttä ja kustannuksia (riskiä) koskeviin tilastoihin vakuutusmaksun määrittämiseksi.
Voit saada alennuksen joidenkin lemmikkivakuutustemme vakuutusmaksuista, jos kuulut yhdistykseen, jonka kanssa meillä on sopimus, esimerkiksi kennelliittoon. Tämän vuoksi käsittelemme yhdistyksen jäsenyyttä koskevia tietoja vakuutusmaksua laskiessamme. Keräämme tietoja jäsenyydestä yhdistyksiltä, joiden kanssa meillä on sopimus, yhdistysjäsenyyteen liittyvää alennusta varten.
Tämän jälkeen laadimme tarjouksen tai vakuutussopimuksen, joka sisältää edellä mainittujen tietojen lisäksi tietoja, kuten asiakasnumeron, vakuutusnumeron, vakuutustyypin, vakuutuskauden, omavastuun, vakuutussumman, mahdolliset alennukset ja vuosimaksun.
Tarkistamme tietojen tarjoajan kautta, ettet ole millään kansainvälisellä pakotelistalla, jota olemme velvollisia käyttämään, ennen kuin solmimme sopimuksen kanssasi ja jatkuvasti sopimuskauden aikana. Emme voi tehdä sopimusta kanssasi, jos nimesi on tällaisessa luettelossa.
Käsittelemme laskuihisi ja maksuihisi liittyviä tietoja jatkuvasti sopimuskauden aikana. Jos maksat suoraveloituksella, käsittelemme myös pankkitilisi numeron.
Jos eläimet loukkaantuvat/sairastuvat, käsittelemme tietoja korvausvaatimusten käsittelemiseksi.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojesi käsittely on välttämätöntä, jotta voimme tehdä kanssasi sopimuksen ja täyttää sen velvoitteet ja jotta voimme ryhtyä toimiin, joita olet pyytänyt ennen tällaisen sopimuksen tekemistä.
Henkilötietojesi käsittely perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun tapauksissa, joissa voimme tarjota sinulle alennuksen, joka perustuu jäsenyyteesi yhdistyksessä, jonka kanssa meillä on sopimus.
Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa sinut luotettavasti.
Meidän on välttämätöntä tarkastaa, ettei nimeäsi ole kansainvälisillä pakotelistoilla, jotta voimme noudattaa Neuvoston asetusta (EY) N:o 2580/2001, tiettyihin henkilöihin ja yhteisöihin kohdistuvista erityisistä rajoittavista toimenpiteistä terrorismin torjumiseksi.
Jotta voisimme arvioida riskiä ja laskea vakuutusmaksun, meidän on ensin laskettava todennäköisyys eläinten sairastumiselle ja arvioitava tällaisen sairastumisen likimääräiset vakuutuskustannukset. Tämä käsittely sisältää profilointia.
Tekemällä sopimuksen jonkin verkkosivustomme kautta vakuutusmaksu voidaan määrittää käyttämällä automaattista päätöksentekoa, joka perustuu tietoihin, joita olemme keränneet sinusta ja siitä, mitä haluat vakuuttaa. Päätös on välttämätön sopimuksen solmimiseksi. Jos saat tällaisen päätöksen, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä rekisterinpitäjänä toimivaan yritykseen, jotta voit ilmaista mielipiteesi tai riitauttaa päätöksen.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Jos tarjous ei johda sopimukseen, säilytämme tarjouksen laatimiseksi käsittelemiämme tietoja kolme kuukautta tarjouksen päättymisen jälkeen.
Kun teemme sopimuksen, käsittelemme tietojasi niin kauan kuin sopimussuhde on olemassa ja sen jälkeen vähintään kymmenen vuotta ottaen huomioon sovellettavat vanhentumisajat.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Kun lähetämme sinulle asiakirjoja postitse, käytämme tietojenkäsittelijää tulostukseen ja jakeluun.
Muut vakuutusten tarjoajat voivat myydä vakuutuksiamme. Tällöin luovutamme tarjouksen antamiseen, sopimusten allekirjoittamiseen ja hallinnointiin tarvittavat tiedot jakelijalle.
Luovutamme nimesi ja henkilötunnuksesi tietojen tarjoajalle kansainvälisiin pakotelistoihin vertaamista varten.
Voimme luovuttaa eläinten terveyttä koskevia tietoja eläinlääketieteellisille neuvonantajille eläinlääketieteellistä riskinarviointia varten.
Korvauskäsittely
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, mukaan lukien tietoja eläimestä tai eläimistä, jotta voimme käsitellä eläimen tapaturma- ja sairauskorvausvaatimuksia koskevat korvausvaatimuksesi, arvioida korvausvaatimuksen, varmistaa, että vaatimuksesi on oikeutettu, maksaa korvauksia ja käyttää takautumisoikeuttamme ja vaatia korvausta vastuussa olevalta osapuolelta.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme nimeäsi ja henkilötunnustasi sekä yhteystietojasi, kuten osoitetta, puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta, jotta voimme tietää, kuka olet, käsitellä vaatimuksiasi ja ottaa sinuun yhteyttä.
Korvausoikeuden arvioimiseksi laadimme korvausvaatimuksen, jossa on korvausvaatimuksen numero. Keräämme yleisiä vakuutustietoja, joihin kuuluvat muun muassa vakuutus jota korvausvaatimukset koskevat, vakuutuksenottaja, vakuutusnumero, vahingon kärsinyt osapuoli ja mahdollinen vamman/sairauden syy; tiedot vammasta/sairaudesta, mukaan lukien aika, kuvaus vamman/sairauden kulusta, korvausvaatimuksen tyyppi; vammaan/sairauteen liittyvät asiakirjat, kuten kuva- ja videomateriaali, eläinlääkärin antama erittely (diagnoosi ja eläinlääkärin tiedot), laskut, sairauskertomukset (sisältävät esim. tutkimustulokset, diagnoosin, hoitosuunnitelman), poliisiraportti ja eläinlääkärintodistus; sekä muut korvausvaatimuksessa antamasi tiedot. Voimme pyytää sairauskertomuksia myös suoraan eläinlääkäriasemalta.
Jos eläimesi, kuten koira, kissa tai hevonen, on loukkaantunut tai sairastunut, sinun on toimitettava eläintä (eläimiä) koskevat tiedot, kuten eläintyyppi, syntymäaika, sukupuoli, nimi, sirunumero, tunnistenumero, rekisterinumero ja rotu.
Vertaamme tietoja julkisiin lähteiden kuten Suomen Kissaliiton ja Suomen Kennelliiton tietoihin.
Eläinlääkärimme tekevät omat eläinlääketieteelliset arvionsa korvaushakemuksen yhteydessä saamiemme asiakirjojen perusteella. Joissakin tapauksissa meidän on tarkastettava myös loukkaantunut eläin tai eläimet, jotta voimme tehdä päätöksen oikeudesta korvaukseen, ja siitä mikä korvausmuoto on sopivin. Voimme tarvittaessa käyttää ulkopuolisia eläinlääkäreitä riippumatonta eläinlääketieteellistä arviointia varten.
Voimme käsitellä myös muita tietoja, jotka koskevat vakuutussitoumustasi kanssamme esimerkiksi muita vakuutuksia tai eläimen hoito- ja vahingonkorvaushistoriaa.
Korvauskäsittelyssä, jossa on osallisena kolmas osapuoli tai muu osapuoli, tai jos vakuutusasia on syntynyt rikoksen seurauksena, saatamme joutua keräämään tietoja Poliisin esitutkintaraporteista tai tuomioista, jotka keräämme suoraan Poliisilta korvausvaatimuksesi arvioimiseksi.
Jos vamma/sairaus, joka vaatii ulkomailla tapahtuvaa hoitoa tai erikoiskuljetusta kotiin, keräämme sinulta tietoja sinusta ja eläimesi vammasta/sairaudesta.
Jos epäilemme, että vahingonselvittelyssä on epäselvyyksiä, valmistelemme tutkintatapauksen vakuutuspetostutkintaa varten.
Kun maksamme sinulle korvausta, käsittelemme tietoja, jotka koskevat tilinumeroasi, korvauksen määrää ja vastaanottavaa pankkia.
Voimme myös käsitellä sinua ja eläimesi vammaa/sairautta koskevia tietoja, jotta voimme käyttää takautumisoikeuttamme ja vaatia korvausta vastuussa olevalta osapuolelta tai valiokuntakäsittelyn ja tuomioistuinkäsittelyn yhteydessä.
Jos kyseessä on suorakorvaus eläinlääkäriasemalla, jonka kanssa Agrialla on sopimus suoraorvauksesta, laskemme korvaussumman ja maksamme vakuutuksen kattaman summan suoraan meihin yhteyttä ottaneelle eläinlääkäriasemalle. Jotta voimme laskea ja maksaa korvauksen suorakorvauksena, käsittelemme sinua ja eläintäsi koskevia tietoja, jotka olemme saaneet eläinlääkäriasemalta. Tämän jälkeen käsittelemme tietoja, kuten henkilötunnustasi tai vakuutusnumeroasi, nimeäsi ja yhteystietojasi sekä tietoja eläimestä laskussa ja sairauskertomuksessa esitetyllä tavalla.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Jos olet kyseisen vakuutuksen vakuutuksenottaja, henkilötietojesi käsittely on välttämätöntä kanssasi tekemämme sopimuksen täyttämiseksi.
Jos olet vahingon kärsinyt osapuoli – mutta et kyseisen vakuutuksen vakuutuksenottaja – käsittely on tarpeen sopimuksen ja vakuutussopimuslain 543/1994 mukaisen lakisääteisen velvoitteen täyttämiseksi.
Jotta voimme käyttää takautumisoikeuttamme, henkilötietojesi käsittely perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Tämä käsittely on välttämätöntä, jotta voimme vaatia korvausta vastuussa olevalta osapuolelta.
Kaikkien eläinten terveyttä ja lain rikkomista koskevien tietojen käsittely on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi ja puolustamiseksi. Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa siihen liittyvät henkilöt.
Kun ilmoitat eläinvahingosta/sairaudesta käyttämällä verkkosivustollamme olevaa korvausvaatimuslomaketta, käytämme niin sanottua automaattista päätöksentekoa arvioidaksemme yksinkertaisia vakuutustapauksia, kuten puremavammaa, kutinaa, haavoja ja korvatulehdusta. Automaattinen päätös perustuu vahinkolomakkeessa antamiisi tietoihin, asiakasvuorovaikutukseesi kanssamme, aiemmin ilmoitettujen korvausvaatimusten määrään ja vaadittuun korvaukseen, minkä jälkeen se arvioidaan vakuutusehtojen mukaisesti. Päätös on välttämätön sopimuksemme täyttämiseksi. Jos saat tällaisen päätöksen, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä Agriaan, jotta voit ilmaista eriävän mielipiteesi tai riitauttaa päätöksen.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Nykyisten vanhentumis- ja takautumisoikeussääntöjen mukaisesti säilytämme rekisteröityihin vaatimuksiin liittyviä tietoja ja vahingonkorvausrekisterissä olevia tietoja kymmenen vuotta asian käsittelyn päättymisen jälkeen. Joissakin tapauksissa oikeus korvaukseen voi säilyä yli kymmenen vuotta. Näissä tapauksissa säilytämme tietoja niin kauan kuin oikeus on olemassa.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on henkilötietojen rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Luovutamme henkilötunnuksesi eläinlääkäriasemille, yhdistyksille tai järjestöille ja viranomaisille tietojen keräämisen tai todentamisen yhteydessä.
Jos eläimellesi tai eläimillesi on tehtävä tarkastus, voimme luovuttaa yhteystietosi ja sairautta/vammaa koskevat tietosi eläinlääkärille, jonka kanssa teemme yhteistyötä, jotta voimme ottaa sinuun yhteyttä ja varata ajan, sekä tarkastaa ja arvioida vahingon tai eläinlääkärihoidon tarpeen.
Voimme käyttää eläimen sairauden/vamman riippumattomaan arviointiin myös eläinlääkärikäsittelijää. Tässä tapauksessa hänellä on mahdollisuus tutustua eläimesi tai eläimiesi terveyttä koskeviin asiakirjoihin, jotka olemme pyytäneet sinulta ja eläinlääkäriasemilta.
Jos kyseessä on suorakorvaus eläinlääkäriasemalle, ilmoitamme kanssamme yhteistyössä toimivalle eläinklinikalle arvioidun korvauksen määrän, nimesi ja yhteystietosi, henkilötunnuksesi tai vakuutusnumerosi, korvaushakemuksen numeron ja sen eläimen nimen, jota korvausvaatimus koskee.
Jotta voimme maksaa sinulle korvauksen, luovutamme pankeille, maksupalveluntarjoajille ja muille maksujen suorittamisen mahdollistaville toimijoille tietoja, kuten päivämäärän, korvauksen määrän, tilinumeron ja vastaavat tiedot.
Riitojen ja muiden menettelyjen yhteydessä henkilötietoja voidaan luovuttaa tuomioistuimille, komiteoille ja vastapuolille.
Lisäksi voi olla tilanteita, joissa eläimesi loukkaantuessa/sairastuessa jokin muu osapuoli kuin sinä vakuutuksenottajana (esim. avio-/avopuoliso) antaa vakuutusta koskevat perustietosi eläinlääkäriasemalle tai ilmoittaa meille korvausvaatimuksen. Jos tämä henkilö ottaa meihin yhteyttä saadakseen lisätietoja vakuutuksestasi tai vakuutuspäätöksestäsi, voimme antaa lisätietoja valtakirjalla.
Petosten ja rahanpesun estäminen
Käsittelemme henkilötietojasi rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi. Lisäksi käsittelemme henkilötietojasi vakuutuspetosten estämiseksi ja petosepäilyjen tutkimiseksi. Lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä saat klikkaamalla alla olevia käsittelytarkoituksia.
Rahanpesun estäminen
Tarkoituksen kuvaus
Olemme velvollisia käsittelemään sinua koskevia tietoja huolellisen asiakkaan tuntemisvelvollisuuden toteuttamiseksi ennen kuin tulet asiakkaaksemme ja jatkuvasti asiakassuhteen aikana. Näin voimme estää ja arvioida riskiä, että meitä käytetään rahanpesuun ja terrorismin rahoittamiseen, sekä asettaa rikokset syytteeseen.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Kun teet vakuutuspalvelusopimuksen kanssamme, sinun on vastattava niin kutsuttuihin ”Tunne asiakkaasi - kysymyksiin ”, jotka koskevat työsuhdettasi, taloudellista tilannettasi, kansalaisuuttasi ja tarvittaessa asuinpaikkaasi toisessa maassa. Käytämme myös tietopalvelua tarkistaaksemme, oletko sinä tai lähisukulaisesi niin sanotussa poliittisesti vaikutusvaltaisessa asemassa oleva henkilö tai työskenteletkö tällaiselle henkilölle. Tarkistamme tietopalvelun kautta myös EU:n ja YK:n pakoteluettelot varmistaaksemme, ettei sinua mainita luetteloissa, sillä emme saa tehdä kanssasi sopimusta, jos näin on.
Jos haluat allekirjoittaa sopimuksen yksityisenä elinkeinonharjoittajana, esitämme lisäksi liiketoimintaasi liittyviä kysymyksiä, joilla selvitämme mm. liiketoiminta-alueesi, taloudellisia tietoja ja pankkisitoumuksiasi.
Lisäksi meidän on tiedettävä, miksi käytät tuotteitamme ja palveluitamme.
Kun olemme tehneet kanssasi sopimuksen, varmistamme säännöllisin väliajoin, että antamasi tiedot ovat ajan tasalla. Asetamme sinut rahanpesun ja terrorismin rahoituksen vastaisten säännösten mukaiseen riskiluokkaan ostamiesi tuotteiden perusteella.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Tietojesi käsittely tätä tarkoitusta varten on tarpeen, jotta voimme täyttää lakisääteiset velvoitteemme rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä annetun lain 28.6.2017/444 ja tiettyihin henkilöihin ja yhteisöihin kohdistuvista erityisistä rajoittavista toimenpiteistä terrorismin torjumiseksi annetun asetuksen (EY) N:o 2580/2001 mukaisesti.
Riskiluokan arviointia koskeva käsittely sisältää profiloitia.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme tietoja pääsääntöisesti viisi vuotta sen jälkeen, kun asiakassuhde on päättynyt tai kun ne muussa tapatuksessa on kerätty. Säilytämme tietoja enintään kymmenen vuotta
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojesi käsittelyn osalta.
Luovutamme nimesi ja henkilötunnuksesi tietojen tarjoajalle, jotta niitä voidaan verrata pakote- ja PEP-luetteloihin.
Käytämme myös järjestelmätukea tarjoavaa henkilötietojen käsittelijää, jotta voimme kerätä ja säilyttää asiakastietokysymysten vastauksia (mukaan lukien riskiluokitus).
Rikosepäilytapauksissa voimme luovuttaa tietoja lainvalvontaviranomaisille.
Vakuutuspetosten tutkinta
Tarkoituksen kuvaus
Omien, muiden vakuutusyhtiöiden ja vakuutuskollektiivin etujen suojaamiseksi käsittelemme henkilötietoja tutkiaksemme korvauskäsittelytapauksia, joissa epäilemme väärinkäytöksiä (vakuutuspetostapauksia). Näin voimme päättää, pitäisikö korvaus maksaa, pitäisikö meidän käyttää takautumisoikeuttamme ja vaatia korvausta vastuulliselta taholta, tai ryhtyä muihin toimenpiteisiin.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Jos epäilemme, että vahingonselvittelyssä on epäselvyyksiä, valmistelemme tutkintatapauksen vakuutusasian selvittämiseksi. Käsittelemme korvausvaatimusten arviointia varten jo kerätyt tiedot ja suoritamme sitten perusteellisen tutkinnan epäilyjen poistamiseksi tai niiden vahvistamiseksi.
Perusteellisen tutkinnan aikana käsiteltävät tiedot riippuvat selvitettävistä olosuhteista. Voimme suorittaa ilmoitettujen vahinkojen tarkastuksia ja hankkia todistuksia ymmärtääksemme paremmin vahingon kulkua ja syitä. Voimme kerätä tietoja muilta vakuutusyhtiöiltä, hätäpalveluilta, lainvalvontaviranomaisilta, julkisista rekistereistä ja aiemmista tuomioista (tietojen tarjoajan kautta), jos ne ovat merkityksellisiä tutkintamme kannalta.
Voimme ilmoittaa epäillystä rikoksesta lainvalvontaviranomaisille ja muille vakuutusyhtiöille, joita asia koskee.
Voimme myös käsitellä sinua, eläimiä ja korvausvaatimusta koskevia tietoja, jotta voimme käyttää takautumisoikeuttamme ja vaatia korvausta vastuussa olevalta osapuolelta tai valiokuntakäsittelyn ja tuomioistuinkäsittelyn yhteydessä.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Sinua vakuutuksenottajan ominaisuudessa koskevien henkilötietojen käsittely on välttämätöntä sääntöjenvastaisuusepäilyjen tutkimiseksi ja korvauksen maksamisesta päättämiseksi, niin että voimme täyttää kanssasi tekemämme sopimukset.
Muuten henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä sääntöjenvastaisuusepäilyjen tutkimiseksi ja jotta voimme päättää, pitäisikö korvaus maksaa, pitäisikö meidän käyttää takautumisoikeuttamme ja vaatia korvausta vastuulliselta taholta tai ryhtyä muihin toimenpiteisiin omien, muiden vakuutusyhtiöiden ja vakuutuskollektiivin etujen suojaamiseksi.
Eläimen terveyttä ja kaikenlaista lain rikkomista koskevien tietojen käsittely on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi ja puolustamiseksi. Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa siihen liittyvät henkilöt.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Tutkintamme on osa korvausvaatimusta ja tiedot hävitetään korvauskäsittelyprosessin mukaisesti.
Tietoja, jotka ovat osa tutkintaa mutta joita ei tarvita jo esitettyjen korvausvaatimusten tai mahdollisten tulevien korvausvaatimusten käsittelemiseksi tai mahdollisen hylkäyspäätöksen perustelemiseksi, säilytetään enintään kuusi kuukautta tutkinnan päättymisen jälkeen.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on henkilötietojen rekisterinpitäjä henkilötietojesi käsittelyn osalta.
Luovutamme asianomaisten henkilöiden henkilötunnukset viranomaisille tai kaupallisten tietojen tarjoajille saadaksemme julkisia tietoja esimerkiksi Suomen poliisilta ja tuomioistuimilta.
Jos on syytä epäillä, että useat vakuutusyhtiöt saattavat joutua tai ovat joutuneet rikoksen uhriksi, voimme jakaa tietoja tutkintayksiköidemme välillä ehkäistäksemme rikoksia ja tehdäksemme päätöksiä meneillään olevissa tapauksissa.
Jos epäilemme rikosta, voimme ilmoittaa siitä lainvalvontaviranomaisille ja paljastaa sitten tietoja osallisista, epäilyistä ja keräämistämme todisteista.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Riitojen ja muiden menettelyjen yhteydessä henkilötietoja voidaan luovuttaa tuomioistuimille, komiteoille ja vastapuolille.
Räätälöityjen ja sähköisten palveluiden tarjoaminen
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme tarjota vakuutusneuvontaa, auttaa sinua asioidesi hoitamisessa ja käsitellä mahdollisia valituksia, mutta myös voidaksemme tarjota sinulle räätälöityjä ja sähköisiä palveluita. Lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä saat klikkaamalla alla olevia käsittelytarkoituksia.
Asiakaspalvelutapausten hallinta
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä palvelutapauksia, joita sinulla on kanssamme.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Kun otat meihin yhteyttä puhelimitse, chatin tai sähköpostin kautta, käsittelemme henkilötunnustasi, nimeäsi, asiakasnumeroasi, yhteystietojasi, ajankohtaa ja päivämäärääsi sekä sitä, kuka työntekijä asian käsitteli. Luomme vakuutusjärjestelmäämme tapauksen, johon keräämme muistiinpanoja ja luokittelemme tapauksen.
Tallennamme kaikki saapuvat puhelut laatu- ja koulutustarkoituksiin. Kokousten tallentaminen tehdään asiakastyytyväisyyden parantamiseksi ja mittaamiseksi sekä lisätutkimuksia varten, jos henkilöstöömme kohdistuu havaittu uhka.
Jos yhteydenotto tapahtuu chatin tai sähköpostin välityksellä, tapauksen koko keskustelu tallennetaan.
Tapauksesi luonteesta riippuen käsittelemme vakuutuksiasi koskevia tietoja, mukaan lukien vakuutustuotetta, jota tapauksesi koskee, vakuutusnumeroa, vakuutuksen muutosta, eläimesi arvon arviointia, eläinlääkärintodistuksia, sairauskertomuksia, suoraveloitushakemusten tilinumeroita ja vastaavia.
Jos tapauksesi edellyttää, että annamme sinulle lain nojalla ensin vakuutusneuvontaa, käsittelemme tietojasi tähän tarkoitukseen.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Tapausten hoitamista varten keräämiemme henkilötietojen käsittely perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme tarjota henkilökohtaista palvelua, kun sinulla on sinulle tarjoamiimme vakuutuspalveluihin liittyviä kysymyksiä tai ongelmia.
Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa sinut luotettavasti.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme tapauksesi tietoja 3 kuukautta asian käsittelyn lopettamisen.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Asiakaspalvelumme käsittelee henkilötietojasi ja heillä on mahdollisuus nähdä Agrian asiakirjoissa ja järjestelmissä/työkaluissa käsiteltyjä tietoja. Henkilötietojen käsittelijä voi käyttää myös digitaalisen asiakasviestinnän välineitä, jotta hän voi vastaanottaa ja hallita saapuvia tapauksia digitaalisten kanavien, kuten sähköpostin ja chatin kautta. Käsittelijällä on mahdollisuus käyttää työkalussa käsiteltäviä tietoja.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Reklamaatioidesi käsittely
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä meitä vastaan tekemiäsi valituksia, laatia parannuksiin tähtäävää dokumentaatiota ja raportoida tilastoja viranomaisille.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Jos teet reklamaation Agriasta joko suoraan meille tai yksityishenkilönä Kuluttajariitalautakunnan tai muun viranomaisen kautta, käsittelemme henkilötunnustasi, nimeäsi, yhteystietojasi, valituksessa antamiasi tietoja, reklamaatiosi sisältöä, reklamaatiopäivämäärää ja tietoja asiaankuuluvista palveluista. Luomme reklamaatiotapauksen asianhallintajärjestelmäämme, johon keräämme muistiinpanoja ja luokittelemme tapauksen. Käsittelemme myös sinulle lähettämäämme vastausta ja valituksen tulosta koskevia tietoja. Jos otat meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin välityksellä, vahvistamme henkilöllisyytesi sähköisen tunnistamisen avulla, jos se on tarpeen tapauksen käsittelemiseksi.
Kaikkien reklamaatioiden tiedot kootaan tilastoiksi, joita käytämme tuotteidemme ja palveluidemme analysointiin ja parantamiseen.
Voimme käsitellä sinua ja tekemääsi valitusta koskevia tietoja myös valiokuntakäsittelyn ja tuomioistuinkäsittelyn yhteydessä.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Tietojesi käsittely on välttämätöntä, jotta reklamaatiosi voidaan käsitellä vakuutusten tarjoamisesta annetun lain (234/2018) mukaisten lakisääteisten velvoitteidemme täyttämiseksi.
Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa sinut luotettavasti.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme reklamaatiotapauksen yhteydessä käsittelemiämme tietoja kolmen vuoden ajan asian käsittelyn lopettamisesta.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Käytämme käsittelijää, joka tarjoaa järjestelmätukea asiakasvalitusten käsittelyyn. Käsittelijällä on mahdollisuus nähdä näissä tapauksissa käsiteltäviä tietoja.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Luovutamme sinua koskevia tietoja Kuluttajariitalautakunnalle tai muulle viranomaiselle siinä laajuudessa kuin asian käsittely edellyttää. Voimme luovuttaa tietoja myös tuomioistuimelle tai valiokunnalle valiokuntakäsittelyn ja tuomioistuinkäsittelyn yhteydessä.
Vakuutusneuvonta
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme tarjota sinulle vakuutustuotteita koskevia neuvoja ja dokumentoidaksemme nämä neuvot.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Kun pyydät tarjousta tai haluat solmia kanssamme vakuutussopimuksen, pyydämme sinua antamaan tietoja, kuten nimesi, henkilötunnuksesi, yhteystietosi ja sen, oletko yksityinen elinkeinonharjoittaja, jotta voimme neuvoa, mitkä tuotteet sopivat parhaiten tarpeisiisi, ja jotta voimme dokumentoida nämä neuvot. Kysymme myös nykyisestä vakuutustilanteestasi ja käsittelemme olennaisia tietoja voimassa olevista vakuutussopimuksista, jotka olet solminut kanssamme.
Antaessamme eläinvakuutusneuvontaa keräämme eläintäsi tai eläimiäsi koskevia tietoja, kuten syntymäaika, eläintyyppi, sukupuoli, rotu ja käytetäänkö sitä jalostukseen.
Neuvonnan jälkeen dokumentoimme sinulta saamiemme tietojen perusteella suosittelemiamme tuotteita koskevat neuvot.
Tässä yhteydessä rekisteröimme vakuutusjärjestelmäämme henkilötunnuksesi, nimesi, virallisen osoitteesi ja muut yhteystietosi, kuten puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Vakuutuspalveluneuvontaa varten suoritettu tietojesi käsittely on välttämätöntä vakuutusten tarjoamisesta annetun lain (234/2018) mukaisten lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Jos teemme sopimuksen, säilytämme tietoja yksitoista vuotta vakuutuksen päättymispäivästä. Jos tarjous ei johda sopimukseen, säilytämme tietoja kolme kuukautta tarjouksen voimassaolon päättymisestä.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Muut vakuutusten tarjoajat voivat myydä vakuutuksiamme ja antaa neuvoja. Näin ollen luovutamme heille neuvontaprosessiin tarvittavat tiedot.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Tuotteiden ja palveluiden markkinointi
Käsittelemme henkilötietojasi voidaksemme markkinoida tuotteitamme ja palveluitamme sinulle eri kanavissa, mutta myös kutsuaksemme sinut asiakastilaisuuksiimme ja kysyäksemme mielipidettäsi meistä, tuotteistamme ja palveluistamme ja seurataksemme markkinointi- ja myyntitoimintamme vaikuttavuutta. Lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä saat klikkaamalla alla olevia käsittelytarkoituksia.
Markkinointirekisterimme hoitaminen
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme sinusta markkinointirekisterissämme olevia tietoja, jotta voimme valita kohderyhmiä erilaisia markkinointitoimia, tapahtumakutsuja ja asiakaskyselyitä varten ja jotta voimme hallita viestintävalintojasi.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme henkilötunnustasi, nimeäsi ja yhteystietojasi, kuten osoitettasi, puhelinnumeroasi ja sähköpostiosoitettasi, sekä demografisia ja maantieteellisiä tietoja, mukaan lukien ikääsi, sukupuoltasi ja asuinmaatasi. Käsittelemme myös kanssamme tekemiäsi sopimuksia koskevia tietoja, mukaan lukien vakuutusten vuosimaksuja. Käsittelemme myös eläimiin liittyviä tietoja, kuten eläinten nimiä, lajeja, syntymäaikoja ja rotuja.
Käsittelemme myös tietoja, jotka koskevat valitsemiasi viestintäkanavia (esim. kirjeet, sähköpostit) ja sisältöä (esimerkiksi tarjoukset, asiakaskyselyt, uutiskirjeet) sekä kiinnostuksenilmaisuissa, hakemuksissa ja yhteydenottolomakkeissa antamiasi tietoja. Käsittelemme tietoja siitä, oletko ollut yhteydessä asiakaspalveluumme, ja jos olet, minkä tyyppisessä asiassa ja minkä kanavan kautta.
Keräämme nämä tiedot markkinointirekisteriimme ja käytämme niitä voidaksemme tehdä valintoja siitä, mitä markkinointitoimia kohdistamme sinuun.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme markkinoida tuotteitamme ja palveluitamme sinulle kustannustehokkaasti ja asiaankuuluvasti, jotta voimme kutsua sinut tapahtumiin ja asiakaskyselyihin ja jotta voimme hallita viestintävalintojasi.
Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme tunnistaa sinut turvallisesti kerätessämme tietoja ulkoisista lähteistä.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme tietojasi niin kauan kuin olet asiakkaamme ja kahdentoista kuukauden ajan sen jälkeen, kun kaikki kanssamme tekemäsi sopimuksesi ovat päättyneet. Näitä sinua koskevia tietoja päivitetään jatkuvasti asiakassuhteen olemassaolon aikana.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Suoramarkkinointi
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme kohdentaa ja valita sinulle olennaisia vinkkejä ja tarjouksia eri viestintäkanavien kautta, sekä varmistaa että vastaanotat meiltä oikean määrän markkinointia, ja reagoida palautteeseesi.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme markkinointirekisterissämme olevia sinua koskevia tietoja, jotta voimme valita erityyppisille markkinointitoimenpiteille eri kohderyhmiä sen perusteella, kuinka kiinnostavaksi sinun ja muiden samaan kohderyhmään kuuluvien oletetaan kokevan tietty toiminta. Käsittelemme myös eläimiin liittyviä tietoja, kuten eläinten nimiä, lajeja, syntymäaikoja ja rotuja.
Käytämme yhteystietojasi, jotta voimme lähettää sinulle markkinointia kirjeitse ja sähköpostitse, sekä soittaa sinulle. Lisäksi käytämme henkilötunnustasi voidaksemme kohdistaa sinulle merkityksellistä markkinointia ja asiakasnumeroasi jotta asiakaspalvelumme voi välittää sinulle sopivia tarjouksia yhteydenoton yhteydessä.
Huomioimme tekemäsi viestintäkanavavalinnat kaikessa markkinoinnissa. Varmistaaksemme ettemme lähetä sinulle liikaa markkinointia ja seurataksemme markkinointimme vaikutusta, käsittelemme lisäksi tietoja siitä, mihin markkinointitoimenpiteisiin olet osallistunut. Jos olet antanut sähköpostipalveluntarjoajallesi suostumuksen evästeiden käyttöön, seuraamme, onko lähettämämme sähköposti saanut sinut toimimaan (esimerkiksi avaamaan viestin tai napsauttamaan linkkiä).
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme markkinoida tuotteitamme ja palveluitamme lähettämällä sinulle asiaankuuluvia vinkkejä ja tarjouksia eri viestintäkanavien kautta, jotta voimme varmistaa, ettet saa meiltä liikaa markkinointia, ja jotta voimme seurata vastauksiasi.
Käsittelemme henkilötunnustasi, jotta voimme varmistaa, että sinulle lähetetyt viestit päätyvät digitaaliseen postilaatikkoosi Minun Agriassa.
Jos olet suostunut vastaanottamaan markkinointia paikallisten markkinointisäännösten mukaisesti, henkilötietojen käsittelymme perustuu suostumukseen.
Tietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoituksissa, ja käsittely sisältää kohderyhmien valinnalle perustuvaa profilointia.
Sähköisen viestinnän palveluista annetun lain mukaan sinulla on oikeus vastustaa suoramarkkinointia yhdessä tai useammassa viestintäkanavassa. Voit tehdä näin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai noudattamalla saamassasi sähköpostissa tai tekstiviestissä olevia ohjeita.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme tietoja siitä, mihin markkinointiaktiviteettien valikoimaan sinut on lisätty ja oletko avannut sähköpostin tai napsauttanut linkkejä, enintään kahdentoista kuukauden ajan.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Kun lähetämme sinulle kirjeitä, käytämme postitusten tulostamiseen ja jakeluun henkilötietojen käsittelijää.
Käytämme uutiskirjeiden lähettämiseen sähköpostitse henkilötietojen käsittelijää, joka käyttää lähettämiseen sähköpostimarkkinointiohjelmistoa.
Kutsut asiakastapahtumiin ja niiden hallinnointi
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme kutsua sinut järjestämiimme fyysisiin tai digitaalisiin tapahtumiin, hallinnoida rekisteröitymistäsi ja osallistumistasi, sekä saada lisätietoja tapahtumasta.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme nimeäsi, meille antamiasi yhteystietoja (osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero) ja muita markkinointirekisteristämme peräisin olevia tietoja, jotta voimme lähettää sinulle ja muille samaan kohderyhmään kuuluville kutsuja tapahtumiin. Käsittelemme samoja tietoja, eli nimeäsi ja yhteystietojasi, jos ilmoittaudut tapahtumaan suoraan verkkosivujemme kautta. Kun päätät rekisteröityä tapahtumaan, käsittelemme lisäksi tietoja tapahtumaan ja osallistumiseesi liittyvistä valinnoistasi. Voimme myös käsitellä eläimiä koskevia tietoja, kuten määrää ja tarvittaessa nimiä.
Joissakin tapauksissa käytämme sinua koskevia tietoja ottaaksemme sinuun yhteyttä tapahtuman jälkeen, jotta sinulla on mahdollisuus antaa meille palautetta tapahtumasta. Mahdollinen palaute tilastoidaan tapahtumaa varten.
Jos annat tietoja ruoka-aineallergioista tai muita terveyteen liittyviä tietoja, käsittelemme myös näitä tietoja tarpeidesi täyttämiseksi.
Keräämme tietoja jäsenyydestä Suomen Kennelliitolta tai Suomen Kissaliitolta, jotta voimme lähettää sinulle markkinointia, kutsua sinut tapahtumiin ja lähettää sinulle asiakaskyselyitä.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Tapa, jolla käsittelemme henkilötietojasi, perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä markkinointityössämme, jotta voimme kutsua sinut tapahtumaan, hallita rekisteröitymistäsi ja osallistumistasi sekä saada lisätietoja tapahtumasta.
Jos olet suostunut vastaanottamaan markkinointia paikallisten markkinointisäännösten mukaisesti, henkilötietojen käsittelymme perustuu suostumukseen.
Jos annat tietoja ruoka-aineallergioista tai muita terveyteen liittyviä tietoja, käsittelemme myös näitä tietoja suostumuksesi pohjalta. Sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa.
Tietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoituksissa, ja käsittely sisältää kohderyhmien valinnalle perustuvaa profilointia.
Sähköisen viestinnän palveluista annetun lain mukaan sinulla on oikeus vastustaa suoramarkkinointia yhdessä tai useammassa viestintäkanavassa. Voit tehdä näin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai noudattamalla saamassasi viestissä olevia ohjeita.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Säilytämme tapahtumaan rekisteröitymisen ja osallistumisen yhteydessä keräämiämme tietoja, kunnes tapahtuma on päättynyt ja mahdollinen palaute saatu.
Kaikki palaute anonymisoidaan ja tallennetaan tilastotietojen muodossa.
Tiettyjen tapahtumien osalta säilytämme henkilötietojasi 7 päivää tapahtuman päätyttyä, jotta tiedämme, kuinka paljon rahaa meidän tulee lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Joskus palkkaamme henkilötietojen käsittelijän lähettämään kutsuja ja seurantaviestejä sähköpostitse sekä käsittelemään raportteja ja verkkolomakkeilla lähetettyä palautetta. Näin ollen avustaja saa sinusta tiedot, joita tarvitaan postitusten ja verkkolomakkeiden hallinnointiin.
Kun lähetämme sinulle kutsuja kirjeitse, käytämme tietojenkäsittelijää postitusten tulostamiseen ja jakeluun .
Voimme palkata henkilötietojen käsittelijän järjestämään tapahtuman. Näin ollen annamme käsittelijälle sinua koskevia tietoja, joita käsittelijä tarvitsee voidakseen käsitellä vierailijoiden rekisteröintiä, ateriavalintaa jne.
Voimme palkata tietojenkäsittelijän hallinnoimaan tuotteiden/tavaroiden postitusta tapahtuman päätyttyä. Tällaisessa tapauksessa annamme sinusta tiedot, joita käsittelijä tarvitsee voidakseen hoitaa postituksen.
Käytämme uutiskirjeiden lähettämiseen sähköpostitse henkilötietojen käsittelijää, joka käyttää lähettämiseen sähköpostimarkkinointiohjelmistoa.
Asiakaskyselyiden hallinta
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi tehdäksemme asiakastutkimuksia, joiden avulla parannamme tuotteitamme ja palveluitamme.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme sinusta markkinointirekisterissämme olevia tietoja, jotta voimme valita sinut ja muut samaan kohderyhmään kuuluvat kyselyihin ja/tai puhelinhaastatteluihin.
Jos kutsumme sinut osallistumaan verkkokyselyyn, käytämme sähköpostiosoitettasi ottaaksemme sinuun yhteyttä. Varmistaaksemme ettei vastauksia ole mahdollista yhdistää sinuun henkilökohtaisesti, poistamme kaikki sinua koskevat tunnistetiedot kaikkien osallistujien vastauksia koostaessamme.
Jos haastattelemme sinua puhelimitse tai lähetämme sinulle tekstiviestin, käytämme yhteydenottoon puhelinnumeroasi. Varmistaaksemme ettei vastauksia ole mahdollista yhdistää sinuun henkilökohtaisesti, voimme antaa vastauksillesi satunnaisen sarjanumeron ja muuten merkitä vain sen, oletko vastannut vai et.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Tapa, jolla käsittelemme henkilötietojasi, perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme kutsua sinut osallistumaan kyselyyn, jotta voimme seurata, oletko vastannut, ja jotta voimme koota vastaukset tilastoiksi, joita voimme käyttää tuotteidemme ja palveluidemme parantamiseen.
Jos olet suostunut vastaanottamaan markkinointia paikallisten markkinointisäännösten mukaisesti, henkilötietojen käsittelymme perustuu suostumukseen.
Tietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoituksissa, ja käsittely sisältää kohderyhmien valinnalle perustuvaa profilointia.
Sähköisen viestinnän palveluista annetun lain mukaan sinulla on oikeus vastustaa asiakaskyselykutsuja, koska ne ovat suoramarkkinointia. Voit tehdä näin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Vastauksesi anonymisoidaan, kun ne kootaan tilastoiksi, eli välittömästi tai viimeistään 18 kuukauden kuluttua tutkimuksen päättymisestä.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Joskus palkkaamme henkilötietojen käsittelijäksi tutkimusyrityksen, joka suorittaa kyselyn. Näin ollen käsittelijä saa sinusta tiedot, joiden avulla hän voi ottaa yhteyttä sinuun ja saa sinulta vastauksia.
Käytämme joskus asiakaskyselyiden postittamiseen henkilötietojen käsittelijää, joka käyttää postitukseen sähköpostimarkkinointiohjelmistoaan.
Markkinoinnin seuranta
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme seurata markkinointi-, neuvonta- ja myyntitoimiamme, parantaa tarjouksia ja asiakasviestintää, sekä seurata yksittäisten neuvonantajien/vakuutusasiamiesten myyntituloksia ja laatia toimeksiantoasiakirjoja.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Kun seuraamme markkinointitoimintojemme vaikutusta, tuotamme tilastoja siitä, kuinka moni asiakas on toiminut halutulla tavalla toiminnan seurauksena, ja vertaamme tilastoja niiden asiakkaiden toimintaan, jotka eivät kuuluneet toiminnan piiriin. Näin ollen käsittelemme asiakasnumeroasi ja sitä, minkä toiminnan kohderyhmään kuuluit, pyysitkö tarjousta tai allekirjoititko sopimuksen tietyn ajan kuluttua toiminnasta ja – jos sinuun otettiin yhteyttä sähköpostitse – avasitko sähköpostin ja napsautitko linkkiä. Harjoitamme seurantaa myös selvittääksemme, johtaako toiminta suoramarkkinoinnin peruuttamiseen.
Kun seuraamme neuvonantajiemme/vakuutusasiamiestemme yksittäisten neuvonta- ja myyntitoimien myyntituloksia ja laadimme toimeksiantoasiakirjoja, käsittelemme asiakasnumeroasi, neuvonta- ja myyntitoiminnan päivämäärää ja tarkoitusta, tarjouksia ja allekirjoitettuja sopimuksia.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme seurata markkinointi-, neuvonta- ja myyntitoimiamme, parantaa tarjouksia ja asiakasviestintää jatkuvasti, seurata yksittäisten neuvonantajien/vakuutusasiamiesten myyntituloksia ja laatia toimeksiantoasiakirjoja johdonmukaisella ja kustannustehokkaalla tavalla.
Tietojesi käsittely seuranta- ja toimeksiantoperusteisesti on välttämätöntä, jotta voimme täyttää lakisääteiset velvoitteemme Bokföringslagin (30.12.1997/1336) mukaisesti.
Tietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoituksissa.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Poistamme kaikki henkilötietosi toimintamme seurantaan tarvittavien asiakirjojen laatimisen yhteydessä, eli heti toiminnan jälkeen tai viimeistään 1 kuukauden jälkeen toiminnan.
Säilytämme tietoja kuluvan vuoden jälkeen seitsemän vuoden ajan Ruotsin kirjanpitolain (BFL) mukaisesti neuvonantajiemme/vakuutusasiamiehiemme seurantaa ja toimeksiantoasiakirjoja varten.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Kanssamme yhteistyötä tekevillä ulkopuolisilla neuvonantajilla/vakuutusasiamiehillä on pääsy omiin raportteihinsa ja asiakirjoihinsa, jotka sisältävät tietoja sinusta sekä tarjouksistasi ja sopimuksistasi.
Analysointi ja seuranta
Henkilötietojasi käytetään pohjana tilastollisissa riskiarvioinneissa, joita vakuutusyhtiöt ovat velvollisia tekemään. Tietoja käytetään myös raporttien laatimiseen ja toimintamme seurantaan kaupallisista syistä. Lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä saat klikkaamalla alla olevia käsittelytarkoituksia.
Vakuutusriskien laskeminen
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietoja, jotta voimme tehdä tilastollisia laskelmia erityyppisten korvausvaatimusten riskeistä ja sen perusteella hinnoitella vakuutustuotteita, asettaa varantoja ja laskea jälleenvakuuttamisen tarpeen.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Vakuutussopimuksissasi olevat sopimustiedot, sekä kaikki tiedot korvausvaatimuksessa esitetyistä vammoista/sairauksista, ja tapaturmien sekä sairauksien korvausvaatimusten käsittelystä (pois lukien liitteissä, kuten terveyslausunnoissa ja kuvissa, olevat tiedot) muodostavat perustan tilastollisille laskelmille, joita teemme voidaksemme laskea erityyppisten korvausvaatimusten todennäköisyyden ja kustannukset (riskit). Emme käytä laskelmissa mitään tunnistettavia tietoja, jotka voisi suoraan yhdistää sinuun.
Tilastolliset laskelmat muodostavat perustan vakuutustuotteiden hinnoittelulle (ns. vakuutusmaksutariffit), kirjanpitomme varaustarpeelle ja jälleenvakuutustarpeelle.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme tehdä tilastollisia laskelmia erityyppisten vahinkojen riskeistä ja täten hinnoitella vakuutustuotteet suhteessa todellisiin vakuutusriskeihin. Käsittely on tarpeen myös varantojen asettamiseksi ja jälleenvakuutusta varten. Jälleenvakuutusta tarvitaan, jotta voimme ylläpitää liiketoimintamme hyvää taloudellista asemaa ja täyttää vakuutustoiminnan sääntöjen riskienhallintaa koskevat vaatimukset.
Eläinten terveyttä koskevien tietojen käsittely on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi ja puolustamiseksi.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Käsittelemme vakuutussopimuksiasi ja korvausvaatimuksiasi koskevia tietoja näihin tarkoituksiin niin kauan kuin vakuutustuotteelle on olemassa vakuutussitoumus.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.
Länsförsäkringar AB palkataan henkilötietojen käsittelijäksi kirjanpitomme varantovelvoitteiden laskemista ja jälleenvakuutusten laskemista varten. Länsförsäkringar AB:llä on näin ollen mahdollisuus käyttää laskelmissa käsiteltäviä tietoja.
Länsförsäkringar AB tarjoaa tukea tietojärjestelmiemme hallintaan, kehittämiseen, testaukseen ja tukeen. Tätä tarkoitusta varten Länsförsäkringar AB:llä on henkilötietojen käsittelijänä pääsy tietoihin, joita käsitellään Agrian järjestelmissä.
Liiketoimintamme seuranta ja analyysi
Tarkoituksen kuvaus
Käsittelemme henkilötietojasi laatiaksemme tilastoja ja raportteja, joiden avulla seuraamme ja analysoimme toimintamme, myyntimme ja asiakaskuntamme kehitystä.
Mitä tietoja käsitellään ja miten?
Käsittelemme sinua koskevia tietoja (esim. asiakasnumero, ikä, alennustaso sekä kotikunta), jotta voimme kerätä tietoja tilastoja, raportteja ja analyyseja varten. Lisäksi käsittelemme tietoja kanssamme solmimistasi vakuutussitoumuksista (esim. sopimusnumero, tuote, vuosimaksu, uusimis- ja irtisanomispäivämäärät, sekä tietoja eläimistä ml. eläintyyppi ja rotu).
Teemme myös tiettyjä laskelmia/yhteenvetoja, jotka koskevat sinua asiakkaana, mukaan lukien kuinka kauan olet ollut asiakkaana, kuinka monta sopimusta sinulla on ja mikä on kaikkien sopimustesi vakuutusmaksutulo, ja vertaamme niitä muiden asiakkaiden sopimuksiin.
Käytämme säännönmukaisesti kaikkea tietoa luodaksemme tilastoja, raportteja ja analyyseja, jotka tukevat toimintamme eri ulottuvuuksien seurantaa ja liiketoiminnan kehittämistä.
Oikeusperuste ja oikeutesi
Henkilötietojen käsittelymme perustuu niin sanottuun oikeutettuun etuun. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme seurata liiketoimintamme, myyntimme ja asiakaskuntamme kehitystä.
Kuinka kauan säilytämme tietoja?
Käsittelemme tietoja tätä tarkoitusta varten kymmenen vuotta, jotta voimme tarkastella trendejä ajan mittaan.
Kun asiakassuhteemme päättyy, poistamme tilastorekistereistä kaikki yhteydet, jotka kohdistuvat sinuun henkilönä.
Rekisterinpitäjät, henkilötietojen käsittelijät ja muut vastaanottajat
Försäkringsaktiebolaget Agria on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyn osalta.