Agria Koirakävely järjestettiin Suomessa sekä Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Ranskassa ja Iso-Britanniassa, joissa käveltiin paikallisten koirien hyväksi. Hyvän asian puolesta käveltiin siis samaan aikaan kuudessa maassa ympäri Eurooppaa ja kaikille koirakävelyille osallistujia oli kaiken kaikkiaan yli 5 000.

”Ensinnäkin haluan kiittää kaikkia osallistuneita mukana olosta ja osallistumisesta tärkeään tapahtumaan. Vajaat 300 kävelijää on lauantaisen säätilan huomioiden huikea saavutus! Tiedän, että yhdessä keräämämme varat auttavat Etsijäkoiraliittoa tärkeässä työssä niin karkaamisten ennaltaehkäisyssä, omistajien tukemisessa kuin myös karkureiden löytämisessä. Olen iloinen ja ylpeä Agrian roolista välittäjänä tärkeän asian puolesta.”, sanoo Agrian maajohtaja Anna Linder.

Suomessa Agria Koirakävely järjestettiin toista kertaa ja tänä vuonna kävelijöitä oli yhteensä 265 kappaletta ja vähintään yhtä monta koiraa, sillä monella kävelijällä oli useampi koira mukanaan.

Agria Eläinvakuutus tekee jokaista kävelyyn osallistuvaa koirakkoa kohden 5 euron suuruisen lahjoituksen Etsijäkoiraliiton hienon työn tukemiseen. Tämän vuoden lahjoitus on yhteensä 1325 euroa.

”Agria Eläinvakuutuksen mahdollistama lahjoitus on todella tärkeä Etsijäkoiraliitolle. Jäsenistömme määrä on pieni, vaikka autettavien karkureiden ja heidän perheidensä määrä kasvaa joka vuosi. Lahjoituksella voimme auttaa yhä useamman karkurin kotiin. Agria Koirakävely -tapahtuma antoi meille myös paljon mahdollisuuksia kertoa karkaamisten ehkäisystä sekä sosiaalisessa mediassa että paikan päällä”, kertoo Etsijäkoiraliiton puheenjohtaja Ulla Lahtinen.

Etsijäkoiraliitto on vapaaehtoisvoimin toimiva asiantuntijajärjestö, joka auttaa kadonneita lemmikkejä pääsemään takaisin kotiin. Vuonna 2018 Etsijäkoiraliitto auttoi 1200 koiraa, kissaa tai muuta eläintä. Agria Koirakävelyltä saamansa lahjoituksen Etsijäkoiraliitto tulee käyttämään muun muassa loukkujen hankintaan sekä loukkuvahteihin, jotka hälyttävät, kun karkuri on mennyt loukkuun.