Tyytymätön korvauspäätökseen

Mikäli et ole tyytyväinen Agrialta saamaasi korvauspäätökseen, ota yhteyttä korvauskäsittelijääsi tai asiakaspalveluumme. Jos asia ei ratkea, voit lähettää vahingon uudelleenkäsittelyyn tai ottaa yhteyttä Vakuutuslautakuntaan tai Kuluttajariitalautakuntaan

1. Ota yhteyttä Agrian korvauskäsittelijään

Väärinkäsityksiä ja epäselvyyksiä sattuu toisinaan vahinkoja käsitellessä. Mikäli olet tyytymätön saamaasi korvauspäätökseen, ota ensisijaisesti yhteyttä
Agrian korvauskäsittelijääsi.

Jos et tiedä kuka korvauskäsittelijäsi on, löydät tiedon vahingonkorvauksen yhteydessä saamastasi kirjeestä. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme  029 1701 080, niin autamme sinua.

2. Uudelleenkäsittely

Jos et ole tyytyväinen korvauspäätökseen, voit lähettää Agrialle hakemuksen uudelleenkäsittelyyn. Lähetä hakemus kirjallisesti ja kirjoita mahdollisimman selkeästi ja yksityiskohtaisesti, miksi saamasi päätös on mielestäsi virheellinen.

Uudelleenkäsittelyä varten hakemuksessa tulee olla:

  • Vakuutusnumero tai vahinkonumero
  • Mihin päätökseen haet muutosta
  • Perusteltu selvitys korvauspäätöksen virheellisyydestä tai puutteellisuudesta
  • Mahdolliset lisätiedot tai muutokset

Jos lisätiedot liittyvät sairaskertomukseen tehtyihin lisäyksiin, muutoksiin tai selvennyksiin, tulee myös se liittää hakemukseen.

Uudelleenkäsittelyhakemuksen käsittelee aina joku toinen korvauskäsittelijä kuin oma korvauskäsittelijäsi ja hänen tulee saada kaikki tarvittavat tiedot päätöksen tekoon.

3. Ota yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan (FINE)

Jos asia ei ratkea avullamme, voit kääntyä Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan puoleen. Yhteydenottolomakkeet ja lisätietoa löydät täältä

4. Ota yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan

Kuluttajan vakuutuksista voi valittaa myös kuluttajariitalautakuntaan.
Lisätietoa Kuluttajariitalautakunnasta löydät täältä
ja valituslomakkeen täältä